Návod: Jak získat e-maily vašich přátel z Facebooku (Yahoo! Mail)

facebook-zuckerberg-open-graphVálka mezi Facebook.com a Google.com o data uživatelů je jenom ukázkou toho, jak to vlastně Facebook myslí vážně s osobními údaji uživatelů. Jakkoliv vám umožní získat informace z vašeho účtu (viz Stáhněte si svůj kompletní Facebook profil – návod), odmítá poskytnou údaje o vašich přátelích. Prý „jsou jejich“ a vy tedy na ně nemáte nárok.  Což je samozřejmě jenom ukázka pokrytectví – velmi jednoduchým způsobem můžete získat kompletní maily vašich přátel v podobě adresáře pro jakýkoliv jiný program či webovou službu.

Začněte tím, že si na www.yahoo.com založíte (poštovní) účet  a vstoupíte do Yahoo! Mail a zvolíte Tools -> Import.  Samotné Yahoo! vám to ostatně přímo nabídne ihned po vstupu do nového účtu.

Po zvolení importu z Facebooku si všimněte, že se vůbec neobjeví klasický dotazovací formulář na poskytnutí práv Facebook aplikace – takže vlastně ani nevíte, jaká práva Yahoo! Mail aplikaci dáváte – důvodem je to, že Facebook a Yahoo! v tomto bodě úzce spolupracují a Yahoo! má prostě privilegované postavení.

Yahoo! Mail aplikaci nicméně najdete mezi svými Facebook aplikacemi – zjistíte tam, že získal „Access my basic information“ a tím i přístup k  informacím o vašich přátelích – což v praxi znamená, že může získat od vašich přátel cokoliv, co oni nastavili jako dostupné pro přátele. A tím i mailové adresy.

Po „Okay“ už následuje jenom import kontaktů vašich přátel z Facebook do Yahoo účtu – pokud by se nedařilo, tak to zkuste zopakovat.

V  mém případě Yahoo! Mail našel 1107 e-mailů z 1253 přátel (někteří svůj e-mail nesvěřují ani přátelům) a úspěšně je vložil do kontaktů v Yahoo! Mail.

Hotovo – právě jste získal mailové adresy všech (nebo aspoň většiny) vašich přátel. Pomoci Tools -> Export je můžete dostat ven do jiného programu nebo webové služby.

Tags: , , , , ,

O Daniel Dočekal

Daniel (Bradbury) Dočekal je internetový publicista. Většinu současných aktivit věnuje sociálním sítím, webdesignu, tvorbě obsahu, novým médiím, reklamě a internetovému marketingu.