Facebook Page Impressions – jak to s nimi vlastně je

Pokud budete mít Page s cca 50 tisíci fanoušky, je běžné číslo Impressions (shlédnutí) mezi 40 až 75 tisíci. Za předpokladu, že Wall post byl zveřejněn ve vhodnou denní dobu – číslo se pochopitelně mění podle toho, kdy daný Wall post zveřejníte.

Ranní Facebook Posts Insights pro Pages už i pro Stránky s méně jak 10 tisíci fanoušky vyvolal nějaké ohlasy i dotazy, včetně menší debaty na Twitteru. Jenom jediný z lidí tam ale došel ke správnému závěru. Marek Lutonský to shrnul do následující věty v Co počítá Facebook a jeho Post Insights.

A když už jsme u toho, tak číslo Post Insights je vlastně úplně k ničemu.

Souhlasím s ním. Facebook Page Impression (připomenu je v následujícím obrázku)

  • nejsou zhlédnutím. (jisté)
  • nejsou ani přečtením. (jisté)
  • pocházejí pouze z Facebooku, nepočítá se do nich FanBox ani jiný prvek (jisté)
  • odpovídají tomu, kolikrát byl konkrétní wall-post vygenerován na zdi fanouška (lajky) Page nebo na zdech jeho přátel, kam je nasdílel (což ale musím přiznat, je prozatím neověřený předpoklad)
  • mohou započítat i „zobrazení“, které fanoušek nikdy neviděl – prostě proto, že se sice wall post vygeneroval, ale fanoušek k němu nedošel při rolování obsahem stránky (proto nejsou zhlédnutím) (jisté)
  • možná zahrnují i zobrazení na samotné Wall konkrétní Page (ale opět, tohle je neověřený předpoklad)

Pokud budete mít Page s cca 50 tisíci fanoušky, je běžné číslo Impressions (shlédnutí) mezi 40 až 75 tisíci. Za předpokladu, že Wall post byl zveřejněn ve vhodnou denní dobu – číslo se pochopitelně mění podle toho, kdy daný Wall post zveřejníte.

Ranking u Facebook Page

Impressions ale ovlivňuje ještě další podstatný faktor – každá Facebook Page má „ranking“, hodnotu, která určuje, nakolik ji vůbec Facebook zahrnuje do přehledu zpráv, které vytváří uživateli. Tady připomenu jeden starší návod

„Nejnovější“ příspěvky na Facebooku neukazují všechno a jak je to vlastně s výběrem

Běžné počáteční nastavení Facebooku je někde okolo 250 zdrojů, které Facebook zobrazí v „feedu“, který má teoreticky zobrazovat všechno, k čemu jste přihlášení (což zahrnuje přátele, skupiny ale i stránky). A právě „ranking“ Page (FeedRank) ovlivňuje to, v jakém pořadí budou příspěvky dané Page vynechávány z toku zpráv, na které se uživatel právě dívá.

Jen výjimečně uživatelé Facebooku tuší, že mají „feed“ omezen an 250 zdrojů. A už vůbec netuší, že se do toho počítají všechny Stránky (Pages) ve kterých  jsou fanoušky (lajkami).

Malý příklad – mám přes 1200 přátel, zhruba u 800 stránek jsem fanouškem a jsem zhruba v 300 skupinách (mimochodem, ve více skupinách nelze být) – znamená to, že do mého „feedu“ přispívá 2300 zdrojů – při počátečním nastavení by 2050 zdrojů muselo být potlačeno (250 mám změněno na 3000, takže tohle omezení se mě netýká).

Jak Facebook Page získává Ranking

S „ranking“ Facebook Page je to asi tak jako s Google PageRankem – nikdo pořádně neví, jak se to vlastně určuje. Roli velmi pravděpodobně hraje míra interakce fanoušků – tedy zda věci z Page označují Líke/Líbí či je sdílejí dál. Ale to je asi tak všechno, co lze o „FeedRank“ údaji říct.

Tags: , , , , ,

O Daniel Dočekal

Daniel (Bradbury) Dočekal je internetový publicista. Většinu současných aktivit věnuje sociálním sítím, webdesignu, tvorbě obsahu, novým médiím, reklamě a internetovému marketingu. Čerstvé aktivity zahrnují spuštění www.bookz.cz, www.feedit.cz a www.justit.cz či redesign www.tiscali.cz. Osobní, profesní, stránky najdete na www.bradbury.cz

Komentáře (Facebook i zde na webu)

Prozatím bez komentářů.

Komentovat

*