BRADBURY media JustIT.cz POOH.cz E-knihy IT/C tiskové zprávy Tipy a triky Turistický průvodce Menhiry Bradbury.cz Slovník Test připojení World of Warcraft LOTRO

Jak obejít zpoplatněné New York Times? Třeba přes Twitter

@FreeNYTimes se nelíbí New York Times. Forbes uvádí, že NYT žádá po Twitteru, aby @FreeNYTimes zrušil. Vlastník tohoto účtu přitom nedělá nic jiného, než že využívá volně dostupné NYT API a na Twitteru zveřejňuje odkazy na články.

Problém je v tom, že New York Times končí s plným přístupem zdarma. Návštěvník webových stránek bude mít nárok na 20 článku zdarma měsíčně. Pokud bude chtít více, měl by si zaplatit. Případně, s trochou inteligence, najít článek někde ve vyhledávači, Facebook či Twitteru, a “přijít odtamtud”. Pak se totiž limit neuplatní a čtenář dostane co chtěl.

New York Times se tak pokouší mít to nejlepší z obou světu. Zpoplatnit/nezpoplatnit obsah je ale poněkud zvláštní přístup – zabránit mnoha způsobům jak zpoplatnění a omezení obejít je nejspíš nemožné – New York Times samotný zpoplatnění staví na hlavu. Má (opravněné) obavy z toho, že by zrušení neomezených přístupů z vyhledávačů a sociálních médií bylo zkázou pro návštěvnost. V běžných případech mohou podobné přístupy v kumulované podobě představovat i až dvě třetiny příchodů na web.

Vývoj software pro přístup se zpoplatněním trval více jak rok. A náklady se prý pohybují v milionech dolarů. Vedle jasné a zjevné “díry” v podobě přístupů z vyhledávačů a sociálních médiích je  tu ale ještě stále Work around New York Times 20 article limit.  Ano, čtyři řádky v JavaScriptu, které vám zamčený obsah stejně odemknou.

//Prototype is already installed on NYTimes pages, so I’ll use that:
$(‘overlay’).hide();
$(‘gatewayCreative’).hide();
$(document.body).setStyle( { overflow:’scroll’ } );

A @FreeNYTimes účet na Twitteru? Ten podle NYT porušuje známkové právo.

Související články

Tags: , , , , , , ,

O Daniel Dočekal

Daniel (Bradbury) Dočekal je internetový publicista. Většinu současných aktivit věnuje sociálním sítím, webdesignu, tvorbě obsahu, novým médiím, reklamě a internetovému marketingu. Čerstvé aktivity zahrnují spuštění www.bookz.cz, www.feedit.cz a www.justit.cz či redesign www.tiscali.cz. Osobní, profesní, stránky najdete na www.bradbury.cz

Komentáře (Facebook i zde na webu)

Prozatím bez komentářů.

Komentovat

*