BRADBURY media JustIT.cz POOH.cz E-knihy IT/C tiskové zprávy Tipy a triky Turistický průvodce Menhiry Bradbury.cz Slovník Test připojení World of Warcraft LOTRO

Forrester Research: Facebook se pro online prodej příliš nehodí

Facebook je pro online prodej minimálním zdrojem prodejů, upozorňuje Forrester Research v poslední studii. A varuje, že může trvat velmi dlouho, než se Facebook promění v nástroj rovný Google.

V průměru Facebook vytváří méně než 1% příjmů z  e-commerce pro prodejce s robustním podnikáním na webu,” uvádí zpráva.

Forrester uvádí, že většina ze 102 dotazovaných online prodejců získává nové zákazníky hlavně skrz inzerci ve vyhledávání, affiliate programy, organické vyhledávání a e-mail. Pouze 7% z dotazovaných uvádí “přítomnost na sociálních sítích” mezi trojicí největších zdrojů nových zákazníků.

Facebook se, podle studie, hodí více pro malé firmy spoléhající se na word-of-mouth, sociální hry a zboží, které je hodně závislé na doporučeních od přátel. Forrester varuje i před optimismem ohledně Facebook Credit – podle Forresterů jde o problematickou službu s problémy – hlavně v oblasti soukromí a obav z používání.

“Facebook není vyhledávač,” říká Sucharita Mulpuru. “Kupující chodí na weby, kde mohou snadno najít co co hledají. Facebook je adresář a komunikační nástroj. Ve výsledku jde o místo, kde relativně málo kupujících navazuje vztahy se značkami.

Související články

Tags: , , , , , , ,

O Daniel Dočekal

Daniel (Bradbury) Dočekal je internetový publicista. Většinu současných aktivit věnuje sociálním sítím, webdesignu, tvorbě obsahu, novým médiím, reklamě a internetovému marketingu. Čerstvé aktivity zahrnují spuštění www.bookz.cz, www.feedit.cz a www.justit.cz či redesign www.tiscali.cz. Osobní, profesní, stránky najdete na www.bradbury.cz

Komentáře (Facebook i zde na webu)

Prozatím bez komentářů.

Komentovat

*