Za anti-Google PR stojí Facebook, pokus nevyšel, obrací se proti Facebooku

Dan Lyons v Facebook Busted in Clumsy Smear on Google na The Daily Beast jasně ukazuje na zdroj pokusu o anti-Google PR. Facebook si objednal renomovanou PR agenturu Burson-Marsteller aby se pokusila umístit anti-Google materiál do USA Today. Chtěla při tom využít i dvou renomovaných bloggerů.

Neetický pokus PR agentury Burson-Marsteller se ale proměnil v problém v okamžiku, kdy jeden z bloggerů komunikaci s člověkem z agentury zveřejnil. Totéž nakonec učinil USA Today. Podobné jednání PR agentury je v USA v rozporu s tamním kodexem PR agentur a je také silně neetické. A ačkoliv se původně spekulovalo o tom, že v pozadí stojí Microsoft, Dan Lyons zjistil, že objednatelem anti-Google PR kampaně je Facebook.

Facebook chtěl aby PR agentura dostala do novin a na prestižní blogy informace o tom, že Google Social Circles ohrožuje soukromí uživatelů a bez jejich vědomí může poskytovat důvěrné informace dalším lidem. Paradoxně je to Facebook, který má za sebou historii bezpečnostní nedostatků a je podstatně větším nebezpečím pro soukromí uživatelů než Google. Google se sociální síť snaží budovat už několik let, bez větších úspěchů. A nemá k dispozici prakticky žádné informace charakteru, které má k dispozici právě Facebook.

Tags: , , , , , , , , , ,

O Daniel Dočekal

Daniel (Bradbury) Dočekal je internetový publicista. Většinu současných aktivit věnuje sociálním sítím, webdesignu, tvorbě obsahu, novým médiím, reklamě a internetovému marketingu. Čerstvé aktivity zahrnují spuštění www.bookz.cz, www.feedit.cz a www.justit.cz či redesign www.tiscali.cz. Osobní, profesní, stránky najdete na www.bradbury.cz

Komentáře (Facebook i zde na webu)

Prozatím bez komentářů.

Komentovat

*