Návod: tlačítko fb:send pro webové stránky (tlačítko Send / Poslat)

Send prvek pro webové stránky Facebook uvedl na konci dubna 2011 (viz Facebook mírně vylepšil Skupiny (Groups) a zavedl nový knoflik – Send) ve spojení s původním Like (Líbí) prvkem. Později se objevil samostatný Send (Poslat) prvek, který můžete umístit na web bez nutnosti spojovat jej s Like(Líbí)

K čemu slouží Send (Poslat ) tlačítko

Tlačítko Send/Poslat umožňují návštěvníkovi webových stránek odeslat odkaz na obsah na webové stránce konkrétním přátelům na Facebooku, vložit do Skupiny (Group) na Facebooku a na libovolnou mailovou adresu. Klasické Like/Líbí tlačítko umožňuje obdobné v podobě nasdílení do profilu návštěvníky na Facebooku. Send/Poslat je tedy o „privátním sdílení“ zatímco Like/Líbí je o „veřejném sdílení“.

Send/Poslat se může pro web stát vhodnou náhradou pro běžnou funkčnost „Poslat e-mailem“, kterou zpravidla weby implementují s pomocí vlastního programového řešení.

Jak nasadit Send (Poslat) tlačítko

Pokud už používáte fb:like (Líke/Libí), můžete si Send/Poslat pořídit pomocí přidání send=true k stávajícímu XFBML kódu. Návod na nasazení Like/Líbí najdete vNávod: fb:like (facebook Like Button) a jak na něj.

Pokud chcete nasadit samostatné tlačítko Send/Poslat, je to stejně „jednoduché“ jako u fb:like – Send Button obsahuje klasický generátor kódu, který můžete využít do počátků – v něm si můžete vybrat použitý font a podobu (světlá vs. tmavá), vyplnit adresu a pomocí „Get Code“ získat HTML kód – je důležité upozornit, že ten je určen k jednorázovému vložení na konkrétní stránku. A může vypadat například takto:

<div id=“fb-root“></div>
<script src=“http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1″></script>
<fb:send href=“http://www.justit.cz/wordpress/facebook-tipy-a-triky-vsechno-co-potrebujete-vedet-o-facebooku/“ font=““></fb:send>

Pokud budete na své webové stránky implementovat více prvků Facebooku, budete muset JavaScript knihovnu zahrnout pouze jednou – nejlépe na konci stránky a ještě lépe s pomocí asynchronního volání (viz Návod: fb:like (facebook Like Button) a jak na něj), stejně tak jako onen <div> jménem „fb-root“. Konkrétní fb:send pak vložíte na odpovídající místo a postaráte se o to, aby měl odpovídající parametry.

href – určuje webovou adresu, která bude sdílena uživatelem. Stejně jako u fb:like to může být jakákoliv adresa a je zde opět velký prostor pro „sendjacking“ – podobně jako fb:like bylo a je masově zneužíváno pro „clickjacking“ („likejacking“)

font – umožňuje určit použitý font, možné hodnoty jsou ‚arial‘, ‚lucida grande‘, ‚segoe ui‘, ‚tahoma‘, ‚trebuchet ms‘, ‚verdana‘

colorscheme – umožňuje určit zda chcete světlý či tmavý knoflík, stačí použit ‚light‘, ‚dark‘  (světlý je použit pokud nic neuvedete)

ref (pozor, k 18.červnu ještě není implementováno) – umožňuje určit text pro sledování refererových informací pomocí až 50 znaků dlouhého textu (písmena, číslice a +/=-.:_). Použití se projeví vytvoření fb_ref parametrů v refererové URL. Používá se v okamžiku kdy na jedné stránce máte více fb:send a chcete sledovat, jak se projevují.

Tlačítko Send (Poslat) pro pokročílé

Pokud budete chtít Send/Poslat sledovat za účelem zjišetní kdy návštěvník tlačítko použil, můžete využít událost FB.Event.subscribe.

Informace o využívání Send/Poslat najdete v Facebook Insights – tedy za předpokladu, že jste si své webové stránky do Insights přidali. V Insights najdete novou statistiku pro „Send Button“. Na následujícím obrázku můžete vidět příklad z www.pooh.cz – Send/Poslat tam bylo nasazeno brzy poté, co ho Facebooku uvolnil (v kombinované podobě s Like/Líbí).

Nezapomeňte, že konkrétní podoba toho co je uživatelem odesláno je určena META informacemi, které musíte umístit do hlavičky (HTML kódu) stránky – té stránky, na kterou „ukazuje“ adresa použitá v fb:send – detailní popis potřebných META najdete v Návod: fb:like (facebook Like Button) a jak na něj)

Pokud postrádáte iframe podobu Send tlačítka, tak ji postrádáte oprávněně – neexistuje. Důvod je prostý, fb:send zobrazuje dialog a není tedy možné využívat iframe.

Tags: , , , ,

O Daniel Dočekal

Daniel (Bradbury) Dočekal je internetový publicista. Většinu současných aktivit věnuje sociálním sítím, webdesignu, tvorbě obsahu, novým médiím, reklamě a internetovému marketingu. Čerstvé aktivity zahrnují spuštění www.bookz.cz, www.feedit.cz a www.justit.cz či redesign www.tiscali.cz. Osobní, profesní, stránky najdete na www.bradbury.cz

Komentáře (Facebook i zde na webu)

Prozatím bez komentářů.

Komentovat

*