Klout změnil algoritmus a TOP českého Twitteru se otřáslo

Pokud ještě někdo pochyboval o nesmyslnosti Kloutu, tak nový žebříček TOP 101 účtů českého Twitetru je dostatečně dobrým příkladem. Na první místo se dostal @MichalVurm (blablabla …. prostě DEGEN :D). Zabavné na tom je hlavně to, že jde o účet na Twitteru, který se spíš věnuje spamu a má pouze  15 sledujících (a 27 sledovaných).

Nový algoritmus Klout připravoval tři měsíce a v A New Era for Klout Scores Klout diplomaticky varuje, že „většina uživatelů uvidí skóre stejné nebo vyšší, ale někteří mohou spadnout dolů„. Klout by měl být algoritmus, který určuje „jak vlivní“ jsou lidé na sociálních sítích. Jeho podoba je (pochopitelně) proprietární a hlavně tajná. Nebýt tajná, tak už vedlo SEO existuje KSO (Klout Score Opmization).

Uživatel KloutScore Network
Influence
Amplification
Probability
True Reach
1. Michal Vurm MichalVurm 71 13 100 24662
2. Miloš Čermák cermak 70 53 57 10781
3. Daniel Dočekal Medvidekpu 70 52 100 9229
4. Webnode Official webnode 69 40 20 10317
5. Radek Hulán RadekHulan 68 49 57 5601
6. Michael Smith Dragan michaldragan 67 41 100 4200
7. Marek Prchal prchal 67 41 100 5109
8. Tomáš Bella kvasinka 67 43 100 5630
9. Josef Šlerka josefslerka 64 44 65 5225
10. Lada Brůnová ladab 63 25 77 4202

Pokud případně budete chtít řešit jak je možné, že @MichalVurm je „nejvlivnějším“ českým účtem na Twitteru, tak odpověd je velmi pravděpodobně v YouTube (kde má velmi zábavný kanál zde). A může jít o započtení jeho kanálu, nebo o vliv jedné jediné odpovědi od @YouTube. Pokud je druhá možnost správně, je hodně zjevné, že algoritmus Kloutu nedává smysl.

Poznámka autora: @MedvidekPU se (bohužel) dlouhodobě držel na první pozici (v rámci starého algoritmu). A Klout.com považuji za absurdní od samého počátku, stejně jako jakékoliv další umělé snahy o „vypočítání“ něčí vlivnosti a vytváření žebříčků. Tedy „paradoxně“ i přesto, že mi přisoudil první místo. Zábavnost Kloutu je vidět i v tom, jakým způsobem odhaluje, kdo je v čem vlivný – @pixycz (Petr Staníček) v „job search“, @RadekHulan prozměnu v „Angry Birds“, @JosefSlerka v „YouTube“ a mě přisuzuje Klout vliv v „celebrities“.

PS: Dřívější jedničkou českého Twitteru podle Kloutu byl awwBieber – už to mělo dostatečnou vypovídací schopnost o tom, jestli Klout určuje „vlivnost“. Pokud budete chtít být naladěni pozitivně, můžete Klout označit za žebříček „popularity“, ale i tam to bude dost hodně kulhat.

Tags: , , , , , , ,

O Daniel Dočekal

Daniel (Bradbury) Dočekal je internetový publicista. Většinu současných aktivit věnuje sociálním sítím, webdesignu, tvorbě obsahu, novým médiím, reklamě a internetovému marketingu.