Infografika: Češi milují slevy, aneb jak vypadá český slevový trh

 Zapakatel.cz, jeden z nejsilnějších českých slevových serverů, zveřejnil výsledky průzkumu, ze kterého vyplynulo, že 75 % českých internetových uživatelů již nakoupilo na slevových serverech a v 79 % případů mají dobrou zkušenost.

Z průzkumu je možné zjistit řadu zajímavých informací. Nejzásadnější informací je to, že 79 % nakupujících na slevových serverech má dobrou zkušenost (a pouze 4 % mají špatnou). Na slevových serverech v Česku přitom již nakoupilo 75 % uživatelů Internetu.

Další pozitivně zjištěnou skutečností je, že 78 % nakupujících považuje zboží na slevových serverech nakoupené za stejně kvalitní jako v případě nezlevněného zboží.

Na slevových serverech kupujícím nechybí nic (53 %). V ojedinělých případech (procenta z dotazovaných) postrádají elektroniku, jídlo, dětské věci, české zboží a lokální služby.

Čeho se nakupující nejvíce obávají a co jim nevyhovuje? V 28 % podvodu a rizik. 20 % si chce na zboží sáhnout. Pouze 7 % vadí, že slevových portálů je moc, 4 % nevyhovuje nutnost platby předem. 16 % nevadí vůbec, ale vůbec nic.

Slevové servery jsou třetí nejčastější cestou, jak Češi získávají slevy. Na prvním místě jsou tradiční letáky, dvojkou sezónní výprodeje.

Nakupující na slevových serverech jsou převážně mladší lidé z velkých měst, 36% do 30 let, 30 % mezi 31 a 40, 23 % mez 41 a 50, 11% mezi 51 a 55.

V roce 2012 slevový trh dosáhl podle odhadů výše 3 miliard korun, Zapakatel.cz byl v roce 2012 třetím největším slevovým serverem. Pozici trojky si drží i nadále v roce 2013, plyne to z žebříčku sestaveného portály Slevín.cz a PayLo.

Mezi 25 % těch, kteří nikdy slevový portál nevyužili, panuje jistá obecná nedůvěra vůči slevovým portálům (36 %), 15 % z nich tvrdí, že je nepotřebují. Pro 9 % z nich portály nenabízejí to, co by potřebovali. Na dalších místech je preference jiného způsobu nakupování (6 %), nejasné podmínky, nedostatek informací (4 %) a nedostatek času či zdlouhavost nákupu (4 %).

Preferovanou platební metodou je platba převodem (38 %), následuje platební karta (28 %) a dobírka (21 %). Platba internetovými platebními systémy byla uvedena v 9 % případů, hotovost při osobním převzetí pouze v 2%.

Tags: , , , , , , ,

O Daniel Dočekal

Daniel (Bradbury) Dočekal je internetový publicista. Většinu současných aktivit věnuje sociálním sítím, webdesignu, tvorbě obsahu, novým médiím, reklamě a internetovému marketingu.