Netušíte co je #ff aneb Follow Friday na Twitteru? Hodně užitečná věc

Naučit se využít některých často používaných hashtagů (štítků, tedy oněch slov začínajících znakem #) je jedna z užitečných věcí, kterou byste na Twitteru měli zvládnout co nejdříve. A jedním z hodně užitečných hashtagů je #ff (případně i jeho česká variant #ffcz)

Follow Friday se odehrává každý pátek, jak už ostatně “pátek” v názvu napovídá. Každý kdo chce dalším lidem na Twitteru doporučit zajímavé lidi ke sledování napíše tweet a doporučí. Jednoho či více lidí, ale důležité je, aby ve tweetu bylo ono #ff nebo #ffcz označení.

Vy sami můžete tenhle páteční zvyk využít snadno tak, že prostě #ff napíšete do vyhledávání, případně to zkusíte s #ffcz, protože ten první hashtag vám přinese záplavu cizojazyčných tipů na sledování.

V praxi takové doporučení na zajímavého člověka (ale třeba i firmu či prostě účet) může vypadat takto:

@tomcek :: projel kolem mě ve žluté kapotované trojkolce @JardaHomolka, zamával mi #mujsen a #ff #ffcz protože pomáhá spoustě lidem

Výhoda #ff je samozřejmě i v tom, že zdaleka nemusíte čekat až na pátek, přes vyhledávání se dostanete i k minulým #ff/#ffcz a je tak poměrně snadné zkusit touto cestou obohatit váš sociální kruh. A ten jak známo může z nepoužitelné sociální sítě udělat síť použitelnou.

TIP: Chcete využít #ff ale omezit se na tweety z českého (a slovenského) prostředí? Tady poslouží dobře www.klaboseni.cz kde můžete #ff nechat vyhledat v tweetech z česko-slovenského Twitteru.

Jak hodně je #ff používané můžete vidět na grafu z www.topsy.com. Česká podoba je na tom podstatně hůře, používá ji poměrně málo lidí, takže se na #ffcz příliš nespoléhejte.

Shrnuto a zkráceno? Každý pátek nezapomeňte využít hashtagů #ff (a případně #ffcz) k nalezení nových zajímavých účtů na Twitteru. A pokud vy sami o nějakých víte, dejte vědět svým sledujícím i dalším lidem.

Tags: , , , , , ,

O Daniel Dočekal

Daniel (Bradbury) Dočekal je internetový publicista. Většinu současných aktivit věnuje sociálním sítím, webdesignu, tvorbě obsahu, novým médiím, reklamě a internetovému marketingu.